سوغات خوراکی مالزی
نوشته شده توسط : حسین

دودل

دودل نام یک شکلات در مالزی است که شبیه به تافی است و طعم و مزه ای شبیه به آن دارد. این شکلات ها با شیر نارگیل، شکر قهوه ای و آرد برنج درست می شوند. این شکلات ها به قدری محبوب شده اند که معمولا بیشتر توریستان کمی از آن ها را به عنوان سوغاتی خوراکی مالزی تهیه می کنند. این شکلات ها با طعم و مزه های دیگری مثل انبه و آناناس نیز درست می شوند و حتی بعضی از آن ها طعم دوریان که معروف ترین میوه گرمسیری حوزه جنوب شرقی آسیاست را دارند. قیمت هر بسته از این شکلات ها بین 8 تا 25 رینگیت مالزی است و قیمت آن ها بستگی به این دارد که بسته بندی آن ها چقدر بزرگ یا کوچک باشد.

نودل کاری سفید

نودل کاری سفید که متعلق به جزیره پنانگ است، یکی از معروف ترین سوغات های خوراکی مالزی محسوب می شود. در هر پاکت از آن ها حجم قابل قبولی نودل کاری سفید تعبیه شده است و گذشته از این یک پودر ادویه، فلفل و یک بسته خامه تعبیه شده است که وقتی آن ها را هم ترکیب می کنید، یک طعم و مزه فوق العاده ایجاد می شود. این نودل های مخصوص را می توانید از سوپرمارکت های بزرگ مالزی با قیمت 8.35 رینگیت تهیه کنید.

قهوه سفید

قهوه سفید که اصالتا به شهر ایپوه در مالزی تعلق دارد، از ترکیب 3 دانه قهوه مختلف درست می شود. این دانه های قهوه در روغن نخل بو داده شده اند و وقتی که درست می شوند، با شیر غلیظ شده شیرینی سرو می شوند. شما هم می توانید کمی از این دانه های پودر شده قهوه را به عنوان سوغات خوراکی مالزی تهیه کنید و آن را با خودتان به ایران بیاورید. گفتنی است که قیمت هر پاکت از این قهوه های سفید که در آن ها 15 تا 20 بسته وجود دارد، حدود 15 رینگیت است.

مادو کلولوت

مادو در زبان مالزیایی به معنای عسل است. از طرفی کلولوت نیز نام یک مدل زنبور است. با این حساب باید بگوییم که مادو کلولوت نوع عسل از زنبوری به نام کلولوت است. این عسل رنگ روشنی دارد و طعم و مزه اش ترش و شرینی است. نکته اینجاست که کلولوت یک زنبورعسل کوچک است و به همین خاطر می تواند عسل را از بخش عمیق تری از گل بمکد و به همین خاطر نیز عسل آن طعم ویژه ای دارد. نکته دیگر اینکه مادو کلولوت 10 برابر آنتی اوکسیدان بیشتری از عسل های معمولی دارد و دوبرابر از آن ها مقوی تر است.

شکلات دوریان

دوریان میوه گرمسیری خوشمزه ای است که شما نباید فرصت چشیدن طعم و مزه جالب آن را در مالزی از دست بدهید. اما اگر هم یک وقت در فصل رویش این میوه در مالزی حضور نداشتید، راه و چاره دیگری هم برای چشیدن طعم آن دارید. آن هم اینکه یک بسته از شکلات های دوریان را تهیه کنید و آن را به عنوان سوغات خوراکی از مالزی به خودتان و دوستان و آشنایانتان هدیه کنید.

غذای آماده

اگر شما هم علاقه به غذاهای مالزیایی دارید و فکر می کنید که بعد از برگشت به خانه دلتان برای طعم آن ها تنگ می شود، ایده بدی نیست که چند بسته غذای آماده از سوپرمارکت های این کشور تهیه کنید تا بعدا در خانه بتوانید به راحتی با چند کار راحت آن غذا را برای خودتان آماده کنید. گفتنی است که قیمت این بسته های آماده از 4 تا 7 رینگیت است و خرید آن ها مقرون به صرفه است. در ضمن شما می توانید چند بسته از این غذاها را هم به عنوان سوغات خوراکی مالزی به عزیزانتان هدیه دهید تا آن ها متوجه شوند که شما در زمان امتحان کردن غذاهای خوشمزه در طول سفر به فکر آن ها بوده اید و دوست داشته اید که آن ها نیز طعم این غذاهای متفاوت و لذیذ را بچشند!




:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: